REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
§ 1.
Postanowienie wstępne
- Poniższe pojęcia użyte w Regulaminie należy rozumieć jako :
a) Sklep – Krakowskie dzianiny Iwona Kozera-Dudek
b) Klient – podmiot dokonujący zakupu towaru w Sklepie.
c) Konsument – osoba fizyczna dokonująca ze Sklepem czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
d) Koszyk – opcja internetowa Serwisu umożliwiająca Klientowu podgląd oraz kontrolę nad ilością zamawianych sztuk towaru oraz wartości zamówienia.
e) Cena – cenna produktu podana jako wartość brutto (wartość towaru podana z podatkiem VAT).
f) Rejestracja – rejestracja w Serwisie polegająca na udostępnieniu swoich danych osobowych w celu realizacji zamówienia oraz akceptacji niniejszego Regulaminu.
g) Wykrojenie materiału – usługa wycięcia materiału według wzoru bądź parametrów wyraźnie wskazanych przez Klienta.
h) Regulamin – niniejszy Regulamin.
§ 2.
Regulamin serwisu zwany dalej regulaminem
- Niniejszy regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu, składania zamówień na towary i usługi, a także dostarczania zamówionych produktów Klientowi, uiszczania przez Klienta ceny sprzedaży produktów, uprawnienia Klienta do odstąpienia od umowy oraz zasady składania i rozpatrywania reklamacji.
- Klient zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu zgodnie z jego przeznaczeniem.
- Klient zobowiązany jest do nie podejmowania działań mających na celu ingerencję w wygląd, działalność bądź innych aspekt wpływający na prawidłowe funkcjonowanie Sklepu, w szczególności rozsyłanie niezamówionej informacji handlowej "spamu", prowadzenie na stronach internetowych Sklepu jakiejkolwiek działalności komercyjnej lub niekomercyjnej.
- Sklep nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia, w tym przerwy, w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, działaniem osób trzecich lub niekompatybilność Sklepu ze sprzętem Klienta.
- Składanie zamówień przez Klienta możliwe po zarejestrowaniu się zgodnie z postanowieniami regulaminu lub bez rejestracji. W przypadku drugiego wariantu niezbędne jest podanie danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację zamówienia bez rejestracji.
§ 3.
Rejestracja i zasady korzystania z Serwisu
- Dokonanie rejestracji w Sklepie wymaga podania przez Klienta swych danych osobowych ( w szczególności imienia, nazwiska, adresu dostawy) w celu zrealizowania i dostawy zamówienia.
- W celu jej dokonania należy założyć indywidualne konto Klienta poprzez wypełnienie formularza rejestracyjnego podając swoje imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, nick oraz hasło do kreowanego Konta. Poprzez jego wypełnienie Klient wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych w zakresie niezbędnym do nawiązania, ukształtowania treści, zmiany, rozwiązania i prawidłowej realizacji usług świadczonych drogą elektroniczną oraz do realizacji zamówień Klienta.
- Po dokonaniu rejestracji, każdorazowe logowanie odbywa się w oparciu dane podane w formularzu rejestracyjnym.
- W celu usunięcia konta Klienta ze Sklepu należy wysłać wiadomość elektroniczną z prośbą o usunięcie konta z adresu poczty elektronicznej aktualnie zarejestrowanego w Sklepie.
- Klient zobowiązany jest do zachowania w tajemnicy swojego loginu oraz hasła.
§ 4.
Realizacja Zamówienia
- Klient może składać zamówienia przez całą dobę, 7 dni w tygodniu.
- Wysyłka zamówionego towaru odbywa się od poniedziałku do piątku (z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy).
- W celu złożenia zamówienia Klient powinien :
a) zalogować się na indywidualne konto lub skorzystać z opcji złożenia zamówienia bez rejestracji;
b) wejść na stronę wybranego produktu, a następnie dodać do koszyka;
c) wybrać sposób dostawy;
d) określić parametry niezbędne do wykrojenia materiału według indywidualnych potrzeb Klienta;
e) podać dane do faktury, jeśli są inne niż dane do odbioru zamówienia, jeżeli Klientowi ma zostać wystawiona faktura VAT;
f) wybrać formę płatności;
- Sklep zastrzega sobie możliwość do wprowadzenia ograniczeń w ilość sztuk jednorazowo zamawianego towaru.
- W przypadku, gdy w ramach jednego zamówienia Klient zamawia produkty z różnych kategorii produktowych ( wykrojone tkaniny bądź dzianiny) zamówienie może zostać podzielone na części. Każda część będzie wymagała od Klienta oddzielnego potwierdzenia i podania sposobu realizacji zamówienia.
- Klienta poprzez złożenie zamówienia Sklepowi, składa wobec Sklepu ofertę zawarcia umowy sprzedaży zamówionego produktu.
- Po złożeniu zamówienia na podany przez klienta e-mail zostanie wysłane potwierdzenie złożenia zamówienia.
- Jeżeli realizacja zamówienia jest możliwa, Klient otrzyma ponownego maila o rozpoczęciu realizacji zamówienia lub ewentualną informację o braku możliwości zrealizowania danego zamówienia lub realizacji w dłuższym niż zakładano terminie.
- W przypadku, gdy realizacja części zamówienia nie będzie możliwa, Sklep zaproponuje:
a) anulowanie całego zamówienia lub;
b) anulowanie części zamówienia lub;
c) podział zamówienia i wyznaczenie nowego terminu realizacji.
- W sytuacji braku możliwości kontaktu z Klientem (z przyczyn niezależnych od Sklepu) bądź braków w zakresie podanych przez Klienta informacji, Sklep dostarczy Klientowi produkty, które zostały zamówione zgodnie z Regulaminem i są możliwe do realizacji przez Sklep.
- W przypadku gdy Klient nie podejmie żadnej decyzji, Sklep zastrzega sobie możliwość anulacji zamówienia w całości o czym Klient zostanie poinformowany na adres poczty mailowej wskazanej przez Klienta w procesie składania zamówienia.
- W przypadku anulowania zamówienia Sklep zwróci Klientowi zapłaconą kwotę (lub jej części w przypadku realizacji zamówienia w części) zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.
- W przypadku podania przez Klienta błędnego lub niedokładnego adresu, Sklep nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie lub opóźnienie w dostarczeniu zamówienia w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie.
§ 5.
Płatność i Realizacja Zamówienia
- Realizacja i dostarczenie zamówienia możliwe jest jedynie na terytorium Unii Europejskiej, po dokonaniu płatności przez Klienta.
- Zapłaty należy dokonać niezwłocznie, poprzez przelew określonej kwoty na numer rachunku bankowego podany przez Sklep.
- Sklep zamieszcza na stronie produktu przewidywany czas realizacji dostawy (licząc jedynie dni robocze tj. od poniedziałku do piatku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy) w ciągu których nastąpi nadanie przedmiotu zakupu i jednocześnie zastrzega sobie możliwość do zmiany terminu realizacji zamówienia po konsultacji z Klientem.
- Czas realizacji uzależniony jest od dostępności danego produktu.
- Sklep nie ponosi odpowiedzialności za wydłużony czas realizacji związany z podaniem przez Klienta błędnych bądź niepełnych informacji o miejscu dostawy.
§ 6.
Odstąpienie od Umowy
- Konsument może odstąpić od Umowy w terminie 14 dni od dnia dostarczenia bez podawnia przyczyny. Konsument zobowiązuje się do poniesienia bezpośrednich kosztów związanych z dostarczeniem towaru Sklepowi. Sklep nie przyjmuje przesyłek za pobraniem i nie odpowiada za koszty związane z takimi przesyłkami.
- Pouczenie o prawie do odstąpienia stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.
- Konsument może odstąpić od umowy składając Sklepowi informację o odstąpieniu od umowy za pomocą e – maila lub też w formie pisemnej zgodnie z oświadczeniem stanowiącym załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu.
- W przypadku realizacji zamówienia wykrojonego materiału według specyfikacji Klienta, Klientowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy zgodnie z art. 38 pkt 1. Ustawy o Prawach Konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827).
- Konsument zobowiązuje się do zwrotu towaru w stanie niepogorszonym, nie noszących śladów użytkowania, w oryginalnym, nie zniszczonym opakowaniu wraz ze wszytskimi elementami dołączonymi do zamówienia.
- Sklep dokona zwrotu płatności w ciągu 14 dni kalendarzowych na konto podane przez Konsumenta, tylko i wyłącznie w przypadku doręczenia przez Konsumenta towaru spełniającego wymogi powyższych postanowień Regulaminu.
§ 7.
Gwarancja
Produkty sprzedawane w Sklepie mogą być objęte gwarancją udzieloną przez producenta bądź dystrybutora i nie są objęte żadną dodatkową gwarancją udzielaną przez Sklep.
§ 8.
Warunki Reklamacji
- Sklep odpowiada wobec Konsumenta za wady fizyczne bądź prawne zakupionego Towaru, jeżeli wada zostanie stwierdzona i niezwłocznie zgłoszona Sklepowi, przed upływem 2 lat od dnia wydania Towaru.
- Rękojmia wobec innych Klientów niż Konsumenci zostaje wyłączona.
- Sklep w ciągu 14 dni ustosunkuje się do zgłoszonej reklamacji.
- Konsument zobowiązuje się do dostarczenia reklamowanego produktu wraz z dowodem zakupu, celem stwierdzenia rzeczywistego istnienia rzekomych wad.
- Sklep zastrzega sobie możliwość wystąpienia do 3 % błędów na materiale za które nie odpowiada.
§ 9.
Dane Osobowe
- Klient wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych Sklepowi w celu realizacji usług świadczonych drogą elektroniczną. Podanie danych jest dobrowolne, jednakże niezbędne do prawidłowego zrealizowania zakupu i dostawy.
- Klient ma możliwość zmiany bądź usuwania swoich danych osobowych. Modyfikacja może odbywać się po zalogowaniu się na indywidualne konto Klienta, a w przypadku Klientów realizujących zamówienie bez rejestracji poprzez wystosowanie żądania względem Sklepu.
- Klient oświadcza, że wszytskie podane przez niego dane osobowe są prawidłowe i prawdziwe.
§ 10.
Postanowienia końcowe
- Informacje o produktach dostępne na stronie inetrnetowej Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego.
- Regulamin obowiązuje do odwołania.
- Ewentualne spory pomiędzy Klientem, niebędącym Konsumentem a Sklepem rozwiązywane będą przed Sądem Rejonowym dla Krakowa - Śródmieścia w Krakowie.
- W sprawach nieuregulowanych w regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, a zwłaszcza Kodeksu Cywilnego oraz przepisy Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o Prawach Konsumenta (tekst jednolity z dnia 24 czerwca 2014 r., Dz. U. z 2014 r., poz. 827).
- Sklep nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody poniesione przez Klienta, wynikające z podania przez Klienta nieaktualnych bądź nieprawdziwych danych, o których mowa w niniejszym Regulaminie.
- Załączniki stanowią integralną cześć Regulaminu.
Załączniki:
- Informacje dotyczące korzystania z prawa odstąpienia od umowy;
- Wzór formularza o odstąpieniu od umowy.
- ZAŁĄCZNIK Nr 1
- INFORMACJE DOTYCZĄCE KORZYSTANIA Z PRAWA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- WZÓR POUCZENIA O ODSTĄPIENIU OD UMOWY
- INFORMACJE DOTYCZĄCE KORZYSTANIA Z PRAWA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- WZÓR POUCZENIA O ODSTĄPIENIU OD UMOWY
- Prawo odstąpienia od umowy
- Mają Państwo prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
- Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia [1]
- Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas [2] o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną).
- Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe. [3]
- Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
- Skutki odstąpienia od umowy
- W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie; w każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
- Instrukcja wypełniania:
- [1] Proszę wpisać jeden z następujących fragmentów tekstu w cudzysłowie:
- w przypadku umów o świadczenie usług lub umów, których przedmiotem jest dostarczanie wody, gazu lub energii elektrycznej, w przypadku gdy nie są one dostarczane w ograniczonej objętości lub w ustalonej ilości, dostarczanie energii cieplnej lub dostarczanie treści cyfrowych, które nie są dostarczane na nośniku materialnym: "zawarcia umowy.";
- w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności rzeczy (np. umowy sprzedaży, umowy dostawy lub umowy o dzieło będące rzeczą ruchomą): "w którym weszli Państwo w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie rzeczy.";
- w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności wielu rzeczy, które dostarczane są osobno: "w którym weszli Państwo w posiadanie ostatniej z rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie ostatniej z rzeczy.";
- w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności rzeczy dostarczanych partiami lub w częściach: "w którym weszli Państwo w posiadanie ostatniej partii lub części lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie ostatniej partii lub części.";
- w przypadku umów o regularne dostarczanie rzeczy przez czas oznaczony: "w którym weszli Państwo w posiadanie pierwszej z rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie pierwszej z rzeczy.".
- [2] Proszę wpisać Państwa nazwisko, pełny adres pocztowy oraz, o ile są dostępne, Państwa numer telefonu, numer faksu i adres e-mail.
- [3] Jeżeli umożliwiają Państwo konsumentowi wypełnienie i przesłanie informacji o odstąpieniu od umowy drogą elektroniczną na Państwa stronie internetowej, proszę wpisać, co następuje: "Mogą Państwo również wypełnić i przesłać formularz odstąpienia od umowy lub jakiekolwiek inne jednoznaczne oświadczenie drogą elektroniczną na naszej stronie internetowej [proszę wstawić adres strony internetowej]. Jeżeli skorzystają Państwo z tej możliwości, prześlemy Państwu niezwłocznie potwierdzenie otrzymania informacji o odstąpieniu od umowy na trwałym nośniku (na przykład pocztą elektroniczną).".
- [4] W przypadku umów zobowiązujących do przeniesienia własności rzeczy, w których nie zaproponowali Państwo, że odbiorą rzeczy w przypadku odstąpienia od umowy, proszę wpisać, co następuje: "Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia nam dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.".
- [5] Jeżeli konsument otrzymał rzeczy w związku z umową:
- a) proszę wpisać:
- – "Odbierzemy rzecz"; lub
- – "Proszę odesłać lub przekazać nam rzecz lub ... [proszę tutaj wpisać nazwę i pełny adres pocztowy, w przypadku gdy ma to zastosowanie, osoby upoważnionej przez Państwa do odbioru rzeczy], niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy. Termin jest zachowany, jeżeli odeślą Państwo rzecz przed upływem terminu 14 dni.";
- b) proszę wpisać:
- – "Ponosimy koszty zwrotu rzeczy.";
- – "Będą Państwo musieli ponieść bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.";
- – Jeżeli w przypadku umowy zawieranej na odległość nie oferują Państwo ponoszenia kosztów zwrotu rzeczy, a rzecz ze względu na swój charakter nie może zostać w zwykły sposób odesłana pocztą: "Będą Państwo musieli ponieść bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy: ... PLN [proszę wpisać kwotę]"; lub jeżeli nie można, rozsądnie oceniając, wcześniej obliczyć kosztów zwrotu rzeczy: "Będą Państwo musieli ponieść bezpośrednie koszty zwrotu towarów. Wysokość tych kosztów szacowana jest maksymalnie na kwotę około ... PLN [proszę wpisać kwotę]."; lub
- – Jeżeli, w przypadku umów zawieranych poza lokalem przedsiębiorstwa, rzecz ze względu na swój charakter nie może zostać w zwykły sposób odesłana pocztą, a dostarczono ją do miejsca zamieszkania konsumenta w chwili zawarcia umowy: "Odbioru rzeczy dokonamy na nasz koszt"; oraz
- c) proszę wpisać: "Odpowiadają Państwo tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.".
- [6] W przypadku umów dotyczących świadczenia usług lub dostarczania wody, gazu lub energii elektrycznej, w przypadku gdy nie są one dostarczane w ograniczonej objętości lub w ustalonej ilości, lub dostarczania energii cieplnej, proszę wpisać, co następuje: "Jeżeli zażądali Państwo rozpoczęcia świadczenia usług lub dostarczania wody/gazu/energii elektrycznej/ energii cieplnej [niepotrzebne skreślić] przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, zapłacą nam Państwo kwotę proporcjonalną do zakresu świadczeń spełnionych do chwili, w której poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy.".
ZAŁĄCZNIK Nr 2
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
– Adresat [w tym miejscu przedsiębiorca powinien wpisać nazwę przedsiębiorcy, pełny adres pocztowy oraz, o ile są dostępne, numer faksu i adres e-mail]
– Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy(*) umowy dostawy następujących rzeczy(*) umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących rzeczy(*)/o świadczenie następującej usługi(*)
– Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)
– Imię i nazwisko konsumenta(-ów)
– Adres konsumenta(-ów)
– Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
– Data
(*) Niepotrzebne skreślić.